Koniec z rozpatrywaniem reklamacji w nieskończoność! 30 dni dla banków i ubezpieczycieli

11 października 2015 w życie wchodzi ustawa o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego.

Od przyszłego tygodnia bank, firma ubezpieczeniowa czy biuro maklerskie będą musiały odpowiedzieć na reklamację w ciągu 30 dni. Jeśli się spóźnią lub w ogóle nie odpowiedzą, reklamacja będzie uznana za rozpatrzoną po myśli klienta.

W końcu! Klient w starciu z bankiem czy ubezpieczycielem nadal musi prowadzić bardzo nierówną walkę, więc takie pro-konsumenckie zmiany w prawie są bardzo potrzebne.

W skomplikowanych przypadkach instytucja finansowa będzie mogła wydłużyć ten okres o kolejne 30 dni. Będzie musiała jednak poinformować o przyczynach opóźnienia oraz wyjaśnić, dlaczego potrzebuje więcej czasu.

Mam jednak przeczucie, że banki i ubezpieczyciele zaczną wynajdywać coraz to nowe Ważne Powody i wydłużać sobie czas na odpowiedź. No ale mimo wszystko – 60 dni to i tak zdecydowanie lepiej niż nieokreślone „odpowiemy wkrótce” lub zwyczajne przeciąganie całej procedury w nieskończoność.

Źródło: „Nowy bat na banki. 30 dni na odpowiedź, albo reklamacja uznana”, Maciej Bednarek, Wyborcza.biz

Podobał Ci się ten artykuł? Bądź na bieżąco z nowościami na blogu