Od lipca Google przestanie wyświetlać reklamy chwilówek

I bardzo dobrze!

„Szybkie pożyczki”, „pożyczki bez BIK” i tym podobne to jedne z potencjalnie najbardziej szkodliwych – jeżeli nie najbardziej szkodliwe w ogóle – produkty finansowe. Dają chwilowe wytchnienie, ale potem najczęściej przyczyniają się do lawinowego przyrostu zadłużenia.

Google aktualizuje swoją politykę globalnie, zmiany będą obowiązywać więc również w Polsce. Już od 13 lipca.

Cieszę się, że chwilówki znikną przynajmniej z tej części przestrzeni publicznej. Wciskanie ludziom „szybkich kredytów” dotychczas robiło się tylko coraz bardziej nachalne. O czym świadczą choćby lichwomaty, czyli urządzenia przypominające bankomat, służące jednak do szybkiego składania wniosków o pożyczkę-chwilówkę.

Takie maszyny można coraz częściej spotkać w centrach handlowych, a do niedawna też w Warszawskim metrze.

To zaskakujące, że te szkodliwe produkty finansowe są tak łatwo dostępne.

Podobał Ci się ten artykuł? Bądź na bieżąco z nowościami na blogu