Współpraca komercyjna i PR

Ostatnia aktualizacja: luty 2016.

Z otwartością, ale też z pewną ostrożną ciekawością podchodzę do wszelkich propozycji współpracy.

Dlatego też podejmuje się jedynie tych akcji partnerskich, które przynoszą korzyści moim Czytelnikom i nie nadwerężają reputacji bloga jako niezależnego i wiarygodnego źródła informacji. Wszystkie współprace przeprowadzam w trybie pełnej otwartości wobec moich Czytelników. Każdy materiał partnerski jest odpowiednio oznaczany, zastrzegam sobie też prawo do wpływu na treść każdego tekstu, który przy tej okazji pojawia się na blogu.

Jeżeli Twoja propozycja spełnia te warunki, to jak najbardziej możemy porozmawiać o szczegółach! Każdą taką propozycję zobowiązuję się rozważyć z życzliwą uwagą. Zachęcam do kontaktu pod adresem krzysztof@metafinanse.pl.

Co możesz zyskać na współpracy ze mną?

Metafinanse to blog dla ludzi zainteresowanych finansami osobistymi, oszczędzaniem i racjonalnym gospodarowaniem budżetem domowym. Czytają go osoby, które chcą polepszyć swoją sytuację finansową – czy to poprzez wprowadzanie w życie kolejnych dobrych nawyków, czy też poprzez mądre korzystanie z produktów bankowych, oszczędnościowych i inwestycyjnych.

Statystyki bloga Metafinanse.pl według danych Google Analytics za okres 01-31.01.2016:

  • 23 527 unikalnych czytelników miesięcznie
  • 28 778 unikalnych wizyt miesięcznie
  • 39 590 odsłon miesięcznie
  • 22% powracających użytkowników
  • 1:32 min średni czas na stronie
  • 1 066 subskrybentów newslettera
  • 1 860 fanów na Facebooku

Demografia społeczności na Facebooku:

Obszary zainteresowań Czytelników bloga:

  • finanse osobiste
  • zarządzanie budżetem domowym
  • oszczędzanie pieniędzy
  • pierwsze kroki w inwestowaniu
  • produkty bankowe (w szczególności: konta osobiste i oszczędnościowe, lokaty, karty kredytowe, rachunki maklerskie)
  • okazje zakupowe

Obecnie proponuję współpracę w formie advertorialu wraz z towarzyszącymi mu działaniami w mediach społecznościowych. Co wchodzi w skład takiego pakietu?

  1. Advertorial. Artykuł o promowanym produkcie, marce lub usłudze, który pojawiłby się w głównym „streamie” bloga i w kanale RSS. Artykułowi towarzyszyłoby powiadomienie w powiązanych mediach społecznościowych i newsletterze. Przygotowanie treści zazwyczaj powierzam stronie Partnera, jednak chciałbym zachować sobie prawo do ostatnich poprawek (tak, aby mieć pewność, że taki tekst jest odpowiednio zwięzły (preferencja w kierunku 400-600 słów) i został przygotowany z szacunkiem dla Czytelnika).
  2. Tekstowe podziękowanie z linkiem pod każdym – nowym i archiwalnym – wpisem na blogu. Podziękowanie wyświetlane byłoby przez 30 dni.
  3. Tekstowe podziękowanie w mediach społecznościowych – po upływie 30 dni.

Jestem też jak najbardziej otwarty na inne, niestandardowe formy współpracy.

Chciałbym, aby każda taka współpraca z zewnętrznymi Partnerami oznaczała korzyści dla moich Czytelników. Dlatego też nie przyjmuję propozycji promowania produktów, które wprost mogą przynieść szkody odbiorcom (np. kredyty chwilówki, Forex).

Wszystkie reklamy i niestandardowe formy promocji są zgodne z polityką reklam na Metafinansach.

Niektóre z dotychczasowych współprac:

Współpracowałem już między innymi z:

201502-wspolprace

Do każdej propozycji podchodzę indywidualnie, więc jeżeli masz więcej pytań to zachęcam do kontaktu! Można mnie znaleźć pod mailem krzysztof@metafinanse.pl.

Wyróżnienia

Blog Metafinanse został wyróżniony na 4. miejscu w rankingu Top 10 blogów ekonomicznych miesięcznika Press.

W składzie jury zasiadali:

  • Marek Tejchman, dziennikarz TVN 24 Biznes i Świat
  • Łukasz Zalewski, dziennikarz „Dziennika Gazety Prawnej”
  • Anna Potocka-Domin, wiceprezes BCC
  • Maciej Bitner, główny ekonomista WISE Institute
  • Eugeniusz Twaróg, dziennikarz „Pulsu Biznesu”

Uzasadnienie:

Pomysł na tego bloga może nie odkrywa Ameryki, lecz za to jest konsekwentnie realizowany. Zawiera mnóstwo dobrych, jasnych, prostych porad – to jeden z tych blogów, które naprawdę dostarczają praktycznej pomocy w finansach osobistych. Pomaga np. przeanalizować oferty banków. I wytyka im błędy. Widać, że Krzysiek – autor bloga – doskonale zna się na tym, o czym pisze. I dba o wiarygodność przekazu. Aktualność nie jest może najmocniejszą stroną bloga, ale nie wpływa na jego wartość, podobnie jak niski poziom interaktywności i brak filmów. Plusem jest to, że posty nie są za długie, a pod nimi znaleźć można sporo linków odsyłających do innych treści na dany temat. Całość uporządkowana. Przy niskim poziomie wiedzy ekonomicznej naszego społeczeństwa takie inicjatywy są nieustająco potrzebne.

blogi-ekonomiczne-ranking-press