• Przejdź do głównej nawigacji
  • Przejdź do treści
  • Przejdź do głównego paska bocznego
Metafinanse

Metafinanse

blog finansowy Krzysztofa Sobolewskiego

  • O blogu
  • Zacznij tutaj
  • Newsletter
  • Kontakt

Koniec z rozpatrywaniem reklamacji w nieskończoność! 30 dni dla banków i ubezpieczycieli

8 października 2015 4 komentarze

11 października 2015 w życie wchodzi ustawa o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego.

Od przyszłego tygodnia bank, firma ubezpieczeniowa czy biuro maklerskie będą musiały odpowiedzieć na reklamację w ciągu 30 dni. Jeśli się spóźnią lub w ogóle nie odpowiedzą, reklamacja będzie uznana za rozpatrzoną po myśli klienta.

W końcu! Klient w starciu z bankiem czy ubezpieczycielem nadal musi prowadzić bardzo nierówną walkę, więc takie pro-konsumenckie zmiany w prawie są bardzo potrzebne.

W skomplikowanych przypadkach instytucja finansowa będzie mogła wydłużyć ten okres o kolejne 30 dni. Będzie musiała jednak poinformować o przyczynach opóźnienia oraz wyjaśnić, dlaczego potrzebuje więcej czasu.

Mam jednak przeczucie, że banki i ubezpieczyciele zaczną wynajdywać coraz to nowe Ważne Powody i wydłużać sobie czas na odpowiedź. No ale mimo wszystko – 60 dni to i tak zdecydowanie lepiej niż nieokreślone „odpowiemy wkrótce” lub zwyczajne przeciąganie całej procedury w nieskończoność.

Źródło: „Nowy bat na banki. 30 dni na odpowiedź, albo reklamacja uznana”, Maciej Bednarek, Wyborcza.biz

Podobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się na newsletter aby otrzymywać dodatkowe materiały i nowe artykuły na swój email. Żadnego spamu.

Na początek dostaniesz ode mnie:

- szablon budżetu domowego w Excelu
- przydatne arkusze Excel do obliczania m.in. własnego wskaźnika inflacji czy oszczędności z przesiadki z samochodu na rower
- wzory wniosków o zamknięcie konta w popularnych polskich bankach

Zapisz się — wystarczy email:

Zobacz przykładowy email

Reader Interactions

Komentarze

  1. clsleasing.pl/ napisał

    8 października 2015 o 20:45

    Ciekaw jestem jak to właśnie wyjdzie w praktyce. Może akurat ogarną to w 30 dni ;)

    Odpowiedz
    • yo! napisał

      8 października 2015 o 21:48

      Już teraz w zdecydowanej większości przypadków odpowiedzi na reklamacje udzielane są w czasie krótszym niż 30 dni.

      Odpowiedz
      • Krzysztof napisał

        10 października 2015 o 11:38

        Różnie bywa i wiele zależy od banku i stosowanych tam procedur.

      • BJK napisał

        23 października 2015 o 06:08

        mnie kiedyś nie odpowiedzieli w ogóle, za to przelali na konto jakieś 5% kwoty na którą opiewała reklamacja…

Leave a Reply to yo! Cancel reply

Pierwszy Sidebar

zdjęcie autora

Cześć! Jestem Krzysztof.

Prowadzę Metafinanse od 2009 roku i pokazuję tu jak oszczędzać pieniądze, zarządzać domowym budżetem i wychodzić z długów.

Metafinanse zostały docenione przez magazyn Press jako „jeden z tych blogów, które naprawdę dostarczają praktycznej pomocy w finansach osobistych” oraz serwis Bankier.pl, według którego Metafinanse to „znakomite miejsce dla osób, które chcą zacząć efektywnie oszczędzać, lepiej monitorować swoje wydatki czy rozpocząć przygodę ze światem inwestycji”.

Jeśli szukasz pomocy w osiągnięciu równowagi finansowej, to jesteś w dobrym miejscu.

Zostań swoim własnym doradcą finansowym — za darmo

Już ponad 1 600 osób wzięło sprawy w swoje ręce i polepsza własną sytuację finansową korzystając z:

- szablonu budżetu domowego w Excelu
- rocznego planu finansowego
- arkuszy Excel do obliczania własnego wskaźnika inflacji i oszczędności z przesiadki z samochodu na rower
- wzorów wniosków o zamknięcie konta w popularnych polskich bankach
- nowych porad z bloga

Zapisz się i otrzymaj materiały, które pomogą ci zadbać o własne finanse:

Nigdy nie wysyłam spamu! → Zobacz przykładowy newsletter

Dołącz do społeczności

→ Twitter (749)

→ Facebook (2503)

→ Instagram

→ Pinterest

→ RSS

Szanuję Twoją prywatność

Na Metafinansach nie zbieram żadnych danych o użytkownikach -- poza natywnymi statystykami odwiedzin WordPressa. Te gromadzone są jedynie w zagregowanej formie i nie pozwalają na przypisanie żadnych danych do konkretnych Czytelników.

Mój newsletter nie zawiera kodów śledzących i nie zbiera informacji o tym, czy otwierasz maile ode mnie i czy kilkasz w moje linki.

Polityka prywatności i cookies

Nota prawna

Treści zawarte w blogu są wyłącznie wyrazem osobistych poglądów autora i nie stanowią "rekomendacji" w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).

Copyright © 2021 Krzysztof Sobolewski